Plans & Updates 2024

15.02.2024

Mit etwas Verspätung möchte ich mich auch mal wieder mit einem kleinen Update rund um meine kleine Welt melden. Das hat ja mittlerweile fast schon Tradition.

In diesem Sinner auch erstmal ein herzlichstes Dankeschön an Euch, für den Support die allzeit netten Worte und Eure die Geduld, wenn es mal 1-2 Tage länger dauert. 

Die Änderungen, die Ende 2022 angekündigt, und im Laufe des letzten Jahres Schritt für Schritt implementieren konnte, haben sich als der absolut richtige Weg herausgestellt. Es ist einfach schön, mehr Zeit für die vielen Kleinigkeiten zu haben, sich auch mal ausschweifender um Anfragen kümmern zu können (nicht nur zu wollen) und dabei weiterhin all das anbieten zu können, was sich an Pedalen, Upgrades und Projekten über die letzen 10 Jahre und darüberhinaus so aufgetan und bewahrheitet hat. Auf der anderen Seite hat sich dadurch aber auch mein "Output" verringert und es gibt ggF mal Engpässe bei Upgrades oder eine kleine Wartezeit.  


Insbesondere beim Darwin ist diese mittlerweile doch signifikant und ich möchte mich an dieser Stelle auch für das Vertrauen und die Geduld bedanken. - Ich freue mich bei jedem Pedal darauf, jemanden damit eine Freude machen zu dürfen. 

Für Alle, die momentan kurzfristig ein neues Pedal suchen, ein einfacheres Pedal bevorzugen, und dabei etwas "preiswerter" (ich bin mir darüber absolut bewusst, dass es große Summen sind ;-)) bevorzugen, könnte das Phantom eine spannende Option sein. 

Ganz egoistisch gesehen erlauben mit die Änderungen dafür auch mehr in die Natur zu kommen und in der Bewegung wieder Kraft und Energie für den "Alltag" zu finden und ich möchte mich abschießend bei Euch nochmals für den Support bedanken!

Liebe Grüße aus der Bahn (die mir die Zeit für diesen Text verschafft hat ;-))
Dennis


Plans & Updates 2023

06.12.2022

Aus gesundheitlichen Gründen bin ich leider gezwungen den Output, speziell an Pedalen, zu reduzieren und mir so schrittweise "mein Leben" wieder zurückzuholen (mehr Details werden in den kommenden Tagen in Videoform folgen).

Der traurige Nebeneffekt der steigenden Popularität meiner Arbeit und des Internetauftritts ist leider, dass mir sehr viele Menschen ohne Vorkenntnisse, oder ein Interesse daran sich diese anzueignen, mir nicht nur jegliche Nerven, sondern auch rund 60% meiner (deutlich über 40h/Woche) Arbeitszeit rauben. Meine Gutmütigkeit und Entgegenkommen bzw. Vereinbarungen auf Augenhöhe, was von vielen geschätzt wird und lange gut geklappt hat, wurden und werden immer öfters in vielerlei Hinsicht ausgenutzt. Das schadet mir nicht nur finanziell, sondern auch meinem Wohlbefinden und macht sich weiteres natürlich auch in meiner Arbeitszeit bemerkbar. Aber auch andere "Kleinigkeiten" wie beispielsweise die gezielten Angriffe und öffentliche Seitenhiebe eines bestimmten Polnischen Marktbegleiters auf meine Arbeit mit dem Ziel diese öffentlich in den Dreck zu ziehen mögen zwar "unterhaltsam" aber durchaus fordernd und unnötig sein.  

Das war vor wenigen Jahren noch deutlich anders (viel Spaß und kleine neue Projekte waren da an der Tagesordnung und jeder hatte eine gute Zeit) und ich weiß es zu sehr zu schätzen wieviele coole Leute ich durch meine Arbeit kennenlerne und kennenlernen durfte. Im Regelfall sind und waren "meine Kunden" genauso nerdig wie ich und haben einfach Freude an spannenden Sachen und sich mit der Materie rund ums Schlagzeug zu beschäftigen. Gleichzeitig tut es mir unheimlich leid, dass diese 95% unter den 5% absolut uneingeschränkten Fragwürdigkeiten "leiden" müssen. Ich habe für jeden, der halbwegs weiß wo jemand steht und sich halbwegs respektvoll verhalten kann ein offenes Ohr. Für alles Andere ist die Luft bei mir leider raus. 


Ich kann leider keine Beratung von Dingen  wie "welche FuMa soll ich mir bei "Laden XYZ" kaufen" oder "welches Upgrade soll ich kaufen, ich hab keine Ahnung was ich möchte" übernehmen. 

Leider fehlt mir auch die Zeit um stunden- bzw. seitenlang über "Belanglosigkeiten" ("meine Scheidung war schlimm", "also mein Lehrer sieht das so", "was haltest du von XYZ Musiker/Produkt/Spieltechnik"... etc.) zu philosophieren. Das geht in einer gemütlichen Runde, aber nicht mit hunderten Menschen.

Bestellungen, Fragen und Anregungen sind natürlich willkommen und ich freue mich, mich darum kümmern zu dürfen. 

Der Shop wird sich in den nächsten Wochen etwas ändern und vereinfachen.

 

Darwin:

Für das Darwin wird es vorkonfigurierte Setups als Auswahl geben und parallel bzw. alternativ ein Bestellformular für "ausgefallenere" Setupkombinationen. Die Stückzahl wird im Laufe des Jahres auf ein Pedal pro Kalenderwoche reduziert und kann dann entsprechend vorbestellt werden.

Die individuelle Farbgestaltung muss ich leider einstellen.  Die (hohen) Zusatzkosten dafür habe ich 1:1 vom Eloxalbetrieb an den Kunden weitergegeben und leider gleichzeitig viel Arbeit und "Hinterherlauferei" für die Klärung der Gestaltungswünsche in Kauf genommen. Ausnahme: Wenn jemand basierend auf bereits gebauten Kombinationen eine Farbkombi möchte und genau weiß, wie es auszusehen hat, kann ich mich gerne darum kümmern (Zusatzkosten ca. €300 pro Setup).

Phantom Pedal, Upgrades & allgemeines Zubehör:
Upgrades und Zubehörteile waren bislang als Lagernd & Verfügbar gelistet, wenn die Teile (bereit für den Aufbau) lagernd waren und ich hab mich nach eingehender Bestellung um den Aufbau gekümmert. Ab 2023 werden die Produkte erst als Lagernd & Verfügbar gelistet, wenn diese fertig aufgebaut bzw. versandbereit auf Lager liegen. So auch das Phantom, welches als einfachere und "preiswerte" Alternative zum Darwin im Frühjahr erscheinen soll.

 

- Vorbestellungen von Upgrades kann ich dann leider nicht mehr entgegennehmen, da es für mich leider mit zu viel Stress und anderen Einschränkungen verbunden wäre. Ein Newsletter geht raus, sollte etwas nach langer Wartezeit wieder verfügbar sein.

05.12.2022

Initially, I wanted to write such a "plan & updates" post every year but it looks like life gets in the way ;-)

 

Most of you have noticed that there was not much new information added to the website, no videos uploaded and no newsletter written. Unlike a typical business, I try to keep everything on a very personal and transparent level. So here I am trying to explain what's currently going on, what happened over the last years, and what's going to happen next. Hold on, it's going to be a long one.

 

A lot of things had happened over the last two years. Alissa and I got married, there was some pandemic going on, and we found our new home and moved away from the city into the countryside. 

 

Unfortunately, my personal health in regard to the business, constant stress, and hustle hasn't improved much. It is a pain to read over conversations and situations written two years ago and realize that not much has changed.. considering there were plans to do so.

 

The main "problem" I'm still facing is the growing interest and popularity in my work. Not mainly that point, but the side "benefits" that come with increased public awareness of my products and services and dealing with "the people of the internet". For a long time, not many knew about me and my stuff and those who did were usually as nerdy about drums & pedals as I am and exactly knew what they are looking for. - It was always like helping a friend out and everyone had a good time. 

 

I still have not interest in growing and expanding the business and keeping everything small and personal on purpose. Simply because this is the way I (and people who I care about) believe to be best for an honest and passionate business to be. Also it looks like you appreciate dealing with me directly and not any amazon like customer service person.

 

The thing at the moment (or for the past 2-3 years) is that I spent 60-70% of my time with stuff that doesn't contribute to actually getting stuff done. Besides the usual, I additionally get about 200+ emails per week which actually take time to reply to and requests more than one line written. (and I also can not simply hire someone for that job since no one else could simply reply to it without having the information and insights needed). The problem I'm facing is that on the way I have to find out that those who really wasting my time and energy are also those who don't contribute to the business in any way while literally stealing all the time and energy I'd like to share with those cool people who know their stuff on a basic level and actually contributing to the business in one form or another. These people have to "suffer" in slow response time and also have to wait longer than necessary for their stuff to get done and shipped and that's simply sad.

Certain upgrades or stuff like the colorful pedals usually have their origin in a simple and nice conversation and everything was great. Now I have to spend hours trying to explain to clueless people their stuff since they ordered or requested something they either don't need or have no idea how to use and I really have to ask myself why. 

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A few vaguely edited examples of situations I am honored to deal with on a weekly/almost daily basis:

 

- person buys a blue car at a dealership and complains about receiving a blue car. - intentionally he would be better off with a red car - "do something about it". 

 

- person doesn’t read any instructions on my product or connected products (most commonly with the triggers and their setup. Requests spare parts to be shipped at my expense without any interest in understanding the situation (and to prevent the same shitshow from happening again). - it's like a person fills up his diesel car with petrol, complains about it, and requests a new car at the dealership. -The dealership is stupid enough to help and pretend to be the good guy and offers a new car with a huge sticker „diesel only“ across the windshield. - Customer gets the car, removes the sticker and starts filling up the car with petrol again. 

 

- person writes „I have might lost some part around product xyz, don’t know what but something with a screw. "Could you send me that part“ - without providing any more details or pictures. I have to request more information and pictures in order to help (which I just like to do if there's a way). Persons sends information (pictures with red circle and stuff) and I send the specific part in exchange for covering shipping only to get a reply that they are actually missing something completely different and don’t have any use for the part sent...

 

- person requested a custom part and I offered to do so but mentioned it would take a few days and that I would need some more information. Two days later I get another message asking if the part has already shipped since they are in a rush.. 

 

- a person is not willing to read any product or price information and requests such information via email including a link or screenshot to the product where all those information would be provided.

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I know that I could ignore a few of those instances. But it is very often not that "black & white" and I'm also usually someone interested in helping out if there's a way. For what it's worth, I've started to print out very "nice" instances and started a "folder of fame". Maybe one day I know the reason for it. 

Long story short, my "recent" lag of communication and showing new stuff and insights doesn't come from nowhere. I definitely won't stop what I'm doing but I'll do my best to get as least attention from the commercial scene as possible since Im definitely and honestly sick of it.

 

Maybe this way I'll find the time to finally realize some of those small and quirky projects again that used to make ACD what it is/was.

I'll continue offering my work to everyone who's interested and at least has some basic knowledge about what they are looking for while always being willing to help and answer questions. For every 7 cool people, there are 3 people who need "more attention". This is quite easy to handle if you are dealing with 100 people per year.. But if there are 1000+ you get the idea.. 

If you want to stay in touch, make sure to subscribe to the "ACD Community List" newsletter.

- you'll find a link to do so on the main page.


With the words of the last update I have to end this post and with everyone a nice time:

 

Thank you very much for all the outgoing support, ACD is probably the biggest part of my life and I consider myself very lucky to have such a supportive community around it. I'm looking forward to everything upcoming - You're awesome!

 

If there's anything I can do for you, just let me know. 

 

Yours sincerely,

Dennis, + Alissa, Lara & Bailey


Plans & Updates 2021

30.01.2021

 

Along with the growing interest in what I'm doing over the last years, I started working more and more long hours, not only that. Every single minute of every single day working felt like an inner hustle. There was and still often is more work waiting than there are hours in a day.

To make a long story short, it hasn't taken that long for early, and also quite serious burnout symptoms to show up. ... multiple times

 

I've learned two silly metaphorical lessens within the last years:

1. Bigger isn't always better, better is better.

2. It's not necessary to burn your face while attempting to reach for the stars when there's already a chance to glide above the clouds.

 

Now being married to a very wonderful person, to say the least (Yepp, you've guessed right ;-)), having "responsibilities" for 2 1/2 silly actings but super cute dogs I have also realized that I start liking olives which seems to make me an adult officially. 

 

Since I'll never really grow up I should at least start to consider a healthier lifestyle in general.

 

This has lead to the decision that I'm leaving social media to be able to disconnect and live in my own little world while offering a limited range of products and focusing on very few new & exciting projects. Sadly, this decision has also made it necessary to let certain upgrades go that have been hard to keep an overview of in order to focus all time and energy on the solutions remaining. 

 

If you have noticed any changes around ACD recently, I hope this mail explains the reason why. ;-)

 

Thank you very much for all the outgoing support, ACD is probably the biggest part of my life and I consider myself very lucky to have such a supportive community around it. I'm looking forward to everything upcoming - You're awesome!

 

If there's anything I can do for you, just let me know. 

 

Yours sincerely,

Dennis, + Alissa, Lara & Bailey